پرش به محتوا
   
 
 

کاربر گرامی شما می توانید به صورت 24 ساعته از طریق شماره تماس 54587-021 با کارشناسان پشتیبانی سایت شیپور در تماس باشید

 

قوانین شیپور

ضوابط و شرایط استفاده از خدمات شیپور

فهرست

بخش اول- ضوابط و شرایط عمومی

قسمت اول- مواد و شرایط کلی

الف- تعاریف

ب- حفظ حریم شخصی و امنیت اطلاعات

پ- مالکیت فکری شیپور

ت- ابلاغ

ث- شیوه حل و فصل اختلافات

قسمت دوم- شرایط و تعهدات عمومی

الف- شرایط و تعهدات عمومی کاربران شیپور

ب- شرایط و تعهدات عمومی شیپور

قسمت سوم- شرایط و ضوابط درج آگهی در سامانه شیپور

الف- شرایط آگهی

ب- کالا و خدمات غیر مجاز

پ- فعالیت های ممنوعه

ت- معاملات ممنوع در شیپور

ث- لیست کالاها و خدمات غیرمجاز در هر گروه

ج- نکات امنیتی جهت انجام معاملات غیر حضوری

بخش دوم- ضوابط مربوط به خدمات اختصاصی شیپور

قسمت اول- سرویس خرید امن (خرید اینترنتی)

الف- شیوه ارایه خدمات

ب- شرایط بازپرداخت وجه و عودت کالا

پ- تعهدات و شرایط کاربر فروشنده

ت- تعهدات و شرایط کاربر خریدار

ث- تعهدات و شرایط شیپور

قسمت دوم- شرایط بارگذاری فیلم در گروه املاک شیپور


 

ضوابط و شرایط استفاده از خدمات شیپور

کاربرانی که قصد استفاده از خدمات شیپور را دارند، لازم است این ضوابط و شرایط را به طور کامل مطالعه و سپس اقدام به عضویت و یا درج آگهی خود در پایگاه اینترنتی و برنامه شیپور (سامانه شیپور) نمایند. عضویت و درج آگهی در سامانه شیپور به منزله علم و آگاهی کلیه کاربران نسبت به ضوابط و شرایط خدمات مورد درخواست می باشد. لازم به ذکر است که کاربران با درج آگهی، ثبت درخواست خدمات و یا عضویت در سامانه شیپور، در واقع اعلام می نمایند که کلیه ضوابط و مقررات را مطالعه نموده و ملتزم به آن می باشند و طبق ماده ۱۰ قانون مدنی با درج آگهی و ثبت درخواست خدمات در سامانه در واقع قراردادی بین کاربر و شیپور منعقد می گردد که طرفین طبق ضوابط و مفاد ذیل متعهد به آن می باشند. لذا هرگونه ادعایی مبنی بر بی اطلاعی نسبت به ضوابط مسموع نمی باشد و شیپور در این خصوص مسئولیتی ندارد.

همچنین کاربر باید توجه نماید که این ضوابط و مقررات در طول زمان قابل تغییر است و این تغییرات در پایگاه اینترنتی، برنامه و سامانه شیپور به روز رسانی می گردد، لذا مسئولیت مطالعه و آگاهی از این تغییرات بر عهده کاربران می باشد.

بخش اول- ضوابط و شرایط عمومی

قسمت اول- مواد و شرایط کلی

الف- تعاریف

1)          شیپور: نام و علامت تجاری متعلق به شرکت نت تجارت اهورا (سهامی خاص) می باشد که در این ضوابط و مقررات اختصاراً به جای نام این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. شیپور اولین بازار نیازمندی های آنلاین در سراسر ایران می باشد که براساس پروانه کسب صادره از اتحادیه کسب و کارهای مجازی و مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه ای، با طراحی سامانه خود به نام «شیپور»، بستر و زیر ساخت اینترنتی مناسب جهت درج، انتشار و نمایش آگهی تهیه و تولید شده توسط کاربران برای عرضه و خرید و فروش محصولات و خدمات کاربران را فراهم می نماید. کاربر باید توجه نماید که شیپور به هیچ عنوان تولید کننده، فروشنده و عرضه کننده کالا و خدمات آگهی شده در سامانه شیپور نمی باشد.

2)          سامانه شیپور: مجموعه نرم افزار ها و سخت افزار های متعلق به شیپور که برای طراحی، پیاده سازی و اجرای برنامه شیپور به کار گرفته شده است و یا می شود که شامل و نه محدود به نرم افزار، پلتفرم، برنامه شیپور، پایگاه اینترنتی شیپور و سامانه پیام کوتاه شیپور می باشد.

3)          نرم افزار/برنامه شیپور: نرم افزار یا برنامه شیپور در دو نسخه iOS و Android طراحی شده است و در دسترس کاربران می باشد.

4)          کاربر: هر متقاضی حقیقی یا حقوقی می باشد که درخواست استفاده از خدمات شیپور را در سامانه شیپور ثبت می نماید.

5)          حساب کاربری: صفحه ورود کاربران به سامانه شیپور می باشد که پس از ثبت نام و تکمیل اطلاعات مورد نیاز تشکیل شده و در اختیار کاربر قرار می گیرد.

6)          قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران: منظور کلیه قوانین حاکم بر کشور اعم از قانون اساسی، قوانین عادی و تکمیلی، آئین نامه های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع فعالیت موضوع این ضوابط و مقررات می باشد.

ب- حفظ حریم شخصی و امنیت اطلاعات

1)          شیپور ضمن احترامی که برای حفظ حریم شخصی کاربران قائل است، برای استفاده از امکانات پایگاه اینترنتی و برنامه شیپور توسط کاربران، اطلاعاتی را از کاربران درخواست می کند تا بتواند خدمات امن و مطمئنی را به کاربران خود ارائه نماید. شیپور درخصوص این اطلاعات مطابق با قانون حریم خصوصی جمهوری اسلامی ایران عمل می کند.

2)          شیپور تعهد می نماید که از اطلاعات جمع آوری شده توسط سرورهای شیپور با استفاده از روش ها و ابزارهای عرفی متعدد از جمله رمزگذاری، پسووردها، امنیت فیزیکی و... محافظت نماید. در صورتیکه علیرغم اتخاذ اقدامات احتیاطی و حفاظتی معمول، اشخاص ثالث به اطلاعات جمع آوری شده دسترسی غیر مجاز و غیر قانونی پیدا نمایند، شیپور هیچگونه مسوولیتی در این خصوص نخواهد داشت. 

3)          شیپور بنا به صلاحدید ممکن است اطلاعات شخصی کاربر را به منظور پاسخگویی به درخواست‏های قانونی صادره از مراجع ذیصلاح و یا پاسخ ‏دهی به ادعاهایی مبنی بر این که موضوع یا مضمونی مخل حقوق دیگران شده، یا برای حمایت از حقوق مالکیت و یا امنیت هر شخص ثالثی، استفاده یا افشاء نماید. لذا با تایید این ضوابط و مقررات، کاربران صراحتاً رضایت خود را با جمع‏ آوری، نگهداری، استفاده و افشاء اطلاعات شخصی خود، در چارچوب شرایطی که در این بخش از ضوابط مشخص شده است، اعلام می‏کنند.

4)          اطلاعاتی که ممکن است توسط شیپور جمع آوری، ذخیره و یا استفاده گردد، به شرح ذیل می باشد:

-                نشانی پست الکترونیکی، شماره تلفن، اطلاعات تماس (با توجه به خدمات استفاده شده)، اطلاعات مالی مانند شماره کارت اعتباری یا شماره حساب بانکی؛

-                اطلاعات معاملات بر اساس فعالیت‏های انجام گرفته در سایت‏ها، اطلاعات مربوط به خدمات، مضامین و تبلیغات، شامل شناسه دستگاه، رایانه و اطلاعات اتصال، آمار بازدیدهای صورت گرفته از صفحات، ترافیک به و از سایت‏ها، اطلاعات آگهی‏ ها، آدرس IP  و اطلاعات استاندارد ورود به سایت؛

-                اطلاعات مربوط به مکاتباتی که از طریق سامانه شیپور صورت می گیرد.

-                هرگونه اطلاعاتی که برای استفاده کاربر از شناسه خود مورد نیاز باشد.

5)          مسئولیت حفظ و نگهداری از اطلاعات لازم برای ورود به حساب کاربری شامل نام کاربری، رمز عبور و اطلاعات شخصی درج شده در حساب کاربری، بر عهده کاربران می باشد. لذا برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کاربران نباید این اطلاعات را برای شخص دیگری فاش نمایند. کاربران باید توجه داشته باشند که همواره و در هر شرایطی، دارنده حساب کاربری نسبت به شیپور، مسئول قلمداد می گردد.

6)          کاربر شیپور مجاز نمی باشد اطلاعات کاربران دیگر را بدون کسب رضایت صریح آنها جمع آوری، ذخیره، استفاده و یا بازنشر نماید.

7)          کاربر مجاز نمی باشد از ابزارهای ارتباطی شیپور برای ارسال اسپم، هرزنامه و هر گونه مضامینی که موضوع فعالیت شیپور را بی اعتبار نماید و یا بر نحوه خدمات رسانی شیپور تاثیر منفی بگذارد، استفاده نماید و در صورت ارسال هر گونه مطلب، محتوا و مضمونی خلاف این ضوابط، مسوولیت قانونی ارسال این مطالب بر عهده کاربر می باشد و شیپور مسوولیتی در این زمینه ندارد و کاربر خاطی ملزم به جبران خسارت وارده به شیپور و اشخاص ثالث می باشد.

پ- مالکیت فکری شیپور

حقوق مالکیت فکری شیپور دارایی انحصاری شیپور می باشد و تحت حمایت کلیه قوانین و مقررات مربوط به ثبت اختراعات، طرحهاي صنعتي و علائم تجاري و قوانین کپی رایت، حق تکثیر، حق نشر و موافقتنامه های داخلی و بین المللی مربوطه می باشد. هیچ شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی حق استفاده از حقوق مالکیت فکری، علائم تجاری و اطلاعات مندرج در سامانه شیپور اعم از پایگاه اینترنتی، برنامه و نرم افزار شیپور را ندارد، درصورت تخطی از این بند و تعرض به حقوق مالکیت فکری شیپور یا هر شخص ثالثی، فرد خاطی علاوه بر مسوولیت قانونی، مسوول جبران کلیه خسارات مادی و معنوی وارده نیز می باشد.

ت- ابلاغ

کلیه اطلاعیه‏ ها و ابلاغ ها به نشانی ایمیل یا شماره تلفن همراهی که کاربر حین ثبت نام وارد نموده است، فرستاده می شود و در حکم ابلاغ قانونی است. لذا مسوولیت درج صحیح آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه به عهده کاربر می باشد و در صورت نامعتبر بودن آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه درج شده، ابلاغ ها دریافت شده محسوب می گردد.

ث- شیوه حل و فصل اختلافات

اختلافات ناشی از اجرا یا تفسیر این ضوابط و مقررات، بدواً از طریق سازش بین طرفین حل و فصل و در صورت عدم سازش، از طریق مراجع قضایی ذیصلاح در شهر تهران که اقامتگاه قانونی شیپور در آن واقع است، حل و فصل می گردد.

قسمت دوم- شرایط و تعهدات عمومی

الف- شرایط و تعهدات عمومی کاربران شیپور

1)          برای استفاده از هرگونه خدمات شیپور و درج آگهی سن کاربر باید حداقل ۱۸ سال تمام باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل و ایجاد مسوولیتهای قانونی ناشی از درج آگهی در سامانه شیپور توسط کاربری که کمتر از ۱۸ سال داشته باشد، کلیه مسوولیتهای قانونی مربوط به معاملات و درج آگهی وی در سامانه شیپور متوجه شخص درج کننده آگهی و ولی قانونی وی می باشد و شیپور مسوولیتی در این زمینه ندارد.

2)          کاربر تعهد می نماید که کالاها و خدماتی که در آگهی درج می نماید متعلق به خود وی می باشد و یا مجوزهای لازم از سوی مالک و یا نهادهای ذیصلاح جهت فروش و ارایه آن خدمات را دارا می باشد. در صورتی که خلاف آن کشف گردد، کلیه مسوولیتهای ناشی از فروش و یا ارایه خدمات غیرمجاز به عهده کاربر بوده و شیپور در این زمینه مسوولیتی ندارد. 

3)          مسوولیت قانونی و حقوقی آگهی درج شده توسط کاربر در سامانه شیپور به عهده کاربر می باشد. لذا مسوولیت بررسی صحت اطلاعات و مطابقت آن با قوانین و مقررات، اخلاق حسنه و عرف اسلامی برعهده کاربر بوده و کاربر تعهد می نماید که از درج آگهی های مرتبط با کالا و خدماتی که طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی غیر مجاز می باشد، خودداری نماید. بدیهی است شیپور مسوولیتی در خصوص آگهی های درج شده خلاف قانون و مقررات کشور و آگهی های مخل حقوق اشخاص ثالث، ضوابط و سیاست های شیپور ندارد.

4)          کاربر تعهد می نماید که از روبات، اسپایدر، اسکریپر یا سایر وسایل اتوماتیک جهت دسترسی به سایت و سامانه شیپور به هر دلیل و یا با هر قصدی بدون دریافت مجوز صریح و کتبی از شیپور استفاده ننماید، در غیر اینصورت مسوول کلیه خسارات وارده به سامانه شیپور می باشد.

5)          کاربر تعهد می نماید اطلاعات درخواست شده در سامانه را به درستی اعلام نماید. شیپور مسوولیتی در قبال هر گونه مشکلی که به علت عدم ثبت صحیح اطلاعات ایجاد گردد، ندارد.

6)          کاربر تعهد می نماید از انجام هر عملی که ممکن است بی دلیل، ناخواسته یا به طور نامناسب فشار زیادی را به زیرساخت های فنی شیپور تحمیل کند، خودداری نماید، در غیر این صورت متعهد به پرداخت خسارت وارده می باشد. میزان خسارات وارده به تشخیص کارشناسان شیپور ارزیابی و اعلام می گردد.

7)          کاربر تعهد می نماید از کپی کردن، جعل، خلق مجدد و ویرایش هر مضمونی از سایت‏های متعلق به اشخاص ثالث و عرضه و نمایش عمومی آن در سامانه شیپور خودداری نماید مگر آنکه پیشاپیش مجوز صریح و مکتوب شیپور و یا شخص ثالث مربوطه را دریافت کرده باشد.

ب- شرایط و تعهدات عمومی شیپور

1)          سامانه شیپور صرفاً محلی برای درج آگهی ها بوده و به عنوان فروشگاه فعالیت نمی نماید و تنها خریدار و فروشنده را بدون واسطه در ارتباط مستقیم با یکدیگر قرار می دهد، لذا بررسی کیفیت، استاندارد و رعایت قوانین و مقررات کشور جهت فروش و عرضه محصولات و خدمات، قانونی بودن محصولات و خدمات آگهی شده و صحت مضامین آگهی‏ های کاربران بر عهده کاربر می باشد. شیپور، کارمندان، مدیران و سهامداران آن هیچ مسئولیت قانونی و اخلاقی در قبال محصولات و خدماتی که از طریق سامانه‏ شیپور توسط اشخاص ثالث به عموم عرضه و آگهی می شود، یا درخصوص محتوای آگهی های منتشره در سامانه‏ شیپور که توسط اشخاص ثالث تولید شده، ندارد و صرفاً در حدود قانون، آگهی‏ های اشخاص ثالث را در سامانه‏ شیپور درج می‏کند.

2)          شیپور هیچگونه مسوولیتی در معاملات فی مابین خریداران و فروشندگان ندارد. بدیهی است شیپور مسوولیتی نیز در قبال از بین رفتن پول، ورود ضرر و زیان، خدشه به حسن نیت یا اعتبار، یا هرگونه خسارت مستقیم یا غیرمستقیم که ممکن است در نتیجه استفاده از سامانه شیپور به کاربر وارد آید، ندارد.

3)          شیپور هیچ مسوولیتی در قبال لینک‏ سایت‏ها، فایل‏ها و مضامینی که توسط کاربران در سامانه‏ شیپور درج و یا بارگذاری می گردد و در دسترس عموم قرار می گیرد، ندارد. بدیهی است شیپور، از کیفیت خدمات یا محصولات مرتبط به این سایت‏ها، فایل ها و مضامین مطلع نبوده و آنها را تضمین نمی نماید.

4)          شیپور می تواند حساب های کاربری تأیید نشده یا حساب های کاربری که برای مدت طولانی فعال نبوده اند را لغو نماید و همچنین می تواند محتوای آگهی های منتشره در سامانه شیپور را به منظور رعایت قوانین کشور اصلاح، ویرایش و حذف کند. در صورتی که کاربر الزامات قانونی را زیر پا گذارد، به حقوق معنوی و یا قانونی شخص ثالث تجاوز ‏کند، یا تعهدات مندرج در این ضوابط را نقض نماید، شیپور می تواند برحسب مورد، خدمات و حساب کاربری کاربر را محدود نماید یا به تعلیق درآورد و یا آن را مسدود کند، به گونه ‏ای که از دسترسی کاربر به سامانه شیپور ممانعت به عمل آید.

قسمت سوم- شرایط و ضوابط درج آگهی در سامانه شیپور

الف- شرایط آگهی

کاربر باید توجه نماید که ضرورت دارد هر آگهی صرفاً در راستای تبلیغ برای فروش و عرضه یک کالا و خدمات خاص یا فروش عمده و یا معرفی و تبلیغ یک کسب و کار (در صورتیکه در زیرگروه مرتبط آگهی شود) باشد و حاوی تصویر واقعی از کالا و یا خدمات درج شده در آگهی باشد. چنانچه تصاویر و یا آگهی درج شده با هر یک از ضوابط و شرایط شیپور مغایرت داشته باشد، صرف نظر از اینکه مسوولیت های قانونی مربوطه بر عهده آگهی دهنده می باشد، به مجرد اطلاع شیپور آگهی و یا تصویر توسط ناظر شیپور حذف می گردد. در موارد زیر آگهی یا تصویر آگهی حذف می گردد:

-          درج آگهی تکراری، مشابه و یا درج چند آگهی با یک تصویر، استفاده از آگهی کاربران دیگر، استفاده از فونت درشت و نامناسب و رنگی به نحوی که تصویر آگهی را غیرقابل مشاهده نماید؛

-          درج شماره تماس با پیش شماره ۹۰۹؛

-          ثبت تصویر نامرتبط با کالا و یا خدمات آگهی شده، ثبت آگهی با خدمات نامشخص و کلی، ثبت آگهی کالا با مشخصات و توضیحات نامرتبط، ارایه اطلاعات مخدوش، نادرست و غیر موثق و استفاده از متون و عبارات اغراق آمیز در آگهی از قبیل یک شبه پولدار شوید، زیر قیمت واقعی، مفت، ارزان و..... به نحوی که مشتری را گمراه نماید؛

-          ثبت آگهی اعضای بدن؛

-          ثبت آگهی مربوط به کالاهای قاچاق و غیرقانونی؛

-          ثبت آگهی کالاهایی که طبق قوانین جمهوری اسلامی معامله آنها ممنوع است؛

-          ثبت آگهی اموال مسروقه یا کالاهایی که از ارتکاب جرم و یا به واسطه نقض مقررات جمهوری اسلامی ایران به دست آمده باشد؛

-          ثبت آگهی مواد مخدر و روان گردان، عناصر سازنده و یا متعلقات آن و به طور کلی کالاهایی که برای مصرف کننده می تواند خطرناک باشد؛

-          ثبت آگهی کالاهایی که معامله آنها دارای تشریفات و الزامات قانونی و مقررات خاصی است؛

-          ثبت آگهی کالاهای خلاف شئون اجتماعی و اخلاقی جامعه و یا آگهی هایی که دارای محتوا و تصاویر خلاف شئون جامعه باشد؛

-          ثبت آگهی کالاهای مرتبط با قمار، بخت آزمایی و شرط بندی؛

-          ثبت آگهی کالای مرتبط با بازاریابی شبکه ای، چند مرحله ای، هرمی، ماتریسی و......؛

-          استفاده از لغات یا عبارات نامناسب و توهین آمیز در متن و یا تصویر آگهی؛

-          ثبت آگهی کالاهایی که در توضیح آنها از مفاهیم انتزاعی در حوزه دین و اعتقادات مردمی استفاده شده است مانند دعا، طلسم، سحر، جادو و جنبل، بخت، شانس، اقبال، یمن، گشایش امور و....؛

-          ثبت آگهی کالاهای مربوط به میراث فرهنگی کشور؛

-          ثبت آگهی کالاهای ممنوع ذکر شده در سایت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به آدرس http://internet.ir؛

-          ثبت آگهی فروش سیم کارت بدون درج شماره سیم کارت در عنوان آگهی؛

-          درج لینک و یا هرگونه تبلیغ سایت نیازمندیها و یا فروشگاه های اینترنتی و درج لینک و یا آی دی شبکه های اجتماعی در محتوا، عنوان و یا تصویر آگهی؛

-          استفاده از نام فروشگاه ها، بازاریابی یا تبلیغات کسب و کار و یا فروش عمده کالا در عنوان آگهی در زیر گروه هایی که ارتباطی به خرید و فروش عمده و معرفی و تبلیغات کسب و کار ندارد؛

-          استفاده از لوگوی شرکت و یا سازمان در زیر گروه هایی به غیر از گروه استخدام و کسب و کار؛ و

-          درج هرگونه شماره حساب بانکی، درخواست پیش پرداخت جهت معامله از راه دور و یا درخواست کمک نقدی در شرح آگهی، کاربر موظف است آگهی خود را طبق ضوابط و شرایط تعیین شده در این سامانه و طبق قوانین و مقررات جاری کشور در سامانه درج نماید. چنانچه آگهی با این ضوابط و شرایط متفاوت باشد و یا خلاف قوانین و مقررات حاکم باشد، کارشناسان ناظر شیپور می توانند نسبت به حذف و یا رد آن اقدام نمایند. در این صورت چنانچه کاربر مبلغی را جهت بسته انتخابی پرداخت کرده باشد این مبلغ بازگردانده نمی شود. لذا لازم است کاربر شیپور ضوابط و شرایط درج آگهی و خدمات را قبل از ارسال درخواست برای درج آگهی مطالعه نماید.

پ- فعالیت های ممنوعه

کاربر به هیچ عنوان نباید از طریق درج آگهی و فعالیت درسامانه شیپور اعمال غیرقانونی یا مجرمانه (فعالیت های ممنوعه) مرتکب گردد. در صورت ارتکاب فعالیت های ممنوعه، شیپور می تواند راساً و بدون هیچگونه اخطار قانونی، حساب کاربری کاربر را مسدود و علیه وی اقدامات قانونی لازم را به عمل آورد. بدیهی است شیپور هیچگونه مسوولیتی درمورد فعالیت و آگهی که خلاف این ضوابط درج گردیده، ندارد. فعالیت های ممنوعه مندرج در ذیل من باب تمثیل بوده و محدود و منحصر به موارد ذیل نیست و هر فعالیت خلاف قوانین و مقررات حاکم بر کشور را شامل می شود:

-          توهین به ادیان رسمی کشور، قومیت ها، گویش های مختلف، توهین به اشخاص عادی و یا مقامات حکومتی؛

-          درخواست واریز وجه قبل از تحویل کالا و یا ارایه خدمات به صورت غیر حضوری؛

-          درخواست کمک نقدی از طریق آگهی و به هرروشی، انجام امور خیریه و جمع آوری کمک های مالی از طریق سامانه شیپور

-          افشا یا انتشار اطلاعات کاربران و یا استفاده از این اطلاعات به هر دلیلی؛

-          تخطی از قوانین جمهوری اسلامی ایران شامل و نه محدود به قوانین جزایی، مدنی، مالی، تجاری، بانکی، مالیاتی، گمرکی، قوانین تجارت الکترونیک، قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزارهای رایانه ای، قانون ثبت اختراعات، قانون جرایم رایانه ای و قانون مبارزه با پولشویی و .....؛

-          نقض حقوق مولفین و مصنفان و هنرمندان، مخترعان، حقوق مربوط به طرح های صنعتی و علایم تجاری، حق تالیف کتب و نشریات و آثار صوتی؛

-          تقلب یا دست‏کاری در ساختار پرداخت و دریافت مبالغ و فرآیند صدور صورت حساب در سامانه شیپور؛

-          فروش و عرضه کالاهای تقلبی و قاچاق؛

-          اشاعه و تبلیغ های صنفی و حزبی؛

-          کم ارزش جلوه دادن محصولات داخلی و یا تحقیر و بی کیفیت نشان دادن محصولات سایر رقبا؛

-          ارسال پیامهای الکترونیکی و هرزنامه از طریق سامانه به سایر کاربران؛

-          تلاش برای مداخله و یا اخلال در سایت و سامانه شیپور، استفاده از نرم افزارهای اخلالگر مانند ویروس ها، تروجان ها و کرم های اینترنتی که موجب اخلال در کار رایانه های شرکت یا سرقت اطلاعات شود؛ و

-          انجام فعالیت های ممنوع ذکر شده در سایت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به آدرس http://internet.ir

ت- معاملات ممنوع در شیپور

کاربر تعهد می نماید که از طریق درج آگهی در سامانه شیپور اقدام به انجام معاملات ذیل ننماید:

-          معاملات مربوط به کالاهایی که متعلق به فروشنده نبوده و یا فروشنده مجوزهای قانونی لازم جهت فروش آنها را ندارد؛  

-          معاملات مربوط به کالاهایی که حقوق مالکیت فکری افراد را نقض نموده است؛

-          معاملات مرتبط با اموال تاریخی و فرهنگی به دست آمده از حفاری غیر مجاز؛

-          معاملاتی که اطلاعات شخصی افراد دیگر را به صورت غیر قانونی فاش کند؛

-          معاملات مربوط به شرکتهای هرمی، برنامه های شبکه ای و برنامه های بازاریابی، قمار و شرط بندی و سایر فعالیتهایی که با دریافت مبلغی برای شرکت در مسابقه جایزه می دهند؛

-           معاملاتی که توسط افرادی غیر از مالکین و به نمایندگی از طرف آنها وجوه دریافت و جمع آوری گردد؛ و

-          کلیه معاملاتی که طبق قوانین جمهوری اسلامی ممنوع و غیر مجاز است.

ث- لیست کالاها و خدمات غیرمجاز در هر گروه

در شیپور برای هر کالا یا خدمات گروه بندی وجود دارد تا کاربر بتواند آگهی مورد نظر را سریع تر بیابد. کاربر باید توجه نماید به تناسب هر گروه درج آگهی در خصوص فعالیت های ذیل ممنوع می باشد:

نام گروه

کالاها و خدمات غیرمجاز

املاک

-          متقاضی و یا درخواست همخانه شدن برای جنس مخالف

-          فروش ملک در خارج از کشور

-          اجاره ملک موقتی و به صورت ساعتی

استخدام

-          کسب درآمد از طریق شرکت های هرمی، بازاریابی های شبکه ای و ...

-          استخدام در خارج از کشور

-          فیزیوتراپی در منزل، کاردرمانی در منزل، زالودرمانی در منزل بدون مجوز مربوطه

-          استخدام پرستار برای جنس مخالف

-          هدیه و مژدگانی جهت معرفی شغل دولتی

وسایل نقلیه

-          خرید و فروش حواله خودرو غیر قابل صلح

-          خرید و فروش سند و مدارک وسایل نقلیه

-          خرید و فروش وسایل نقلیه بدون مدارک

-          خرید و فروش خودرو های گذر موقت

-          خرید و فروش پلاک خودرو ایران

-          فروش پنل ضبط تک بدون کفی

لوازم شخصی

-          خرید و فروش هرگونه دارو که فروش و عرضه آن نیاز به مجوز صادره از وزارت بهداشت دارد

-          خرید و فروش هرگونه دارو های ضد بارداری، داروهای درمانی غیرمجاز و ویتامین ها غیرمجاز

-          فروش هرگونه دارو یا مواد ترک اعتیاد ، ترک سیگار و ...

-          برندهای آرایشی بهداشتی: شون Schon و الارو Ellaro و مای My و نوت NOte و کالیستا  Callista

-          مانکن های جنسی ، لوازم BDSM و انواع لوازم جنسی مصنوعی

-          خرید و فروش سیگار و تنباکو، قلیان، اسانس قلیان، قلیان الکترونیکی یا شارژی، پیپ الکترونیکی

-          فروش شیر خشک خارج از داروخانه

-          درج آگهی پوشاک و لباس زیر با تصویر نامناسب

صنعتی، اداری، تجاری

-          آگهی های خرید و فروش اسید سولفوریک و الکل صنعتی (متانول) و الکل طبی (اتانول) و پودر اکلیل نقره ای ریز

موبایل و تبلت و لوازم جانبی

-          خرید و فروش موبایل و تبلت بدون جعبه

-          خرید و فروش گوشی های مجهز به بیسیم

-          خرید و فروش و معاوضه گوشی لایو دمو (گوشی های نمایشگاهی فاقد سیم کارت که کاملا مشابه گوشی اصلی بوده و غیرقابل خرید و فروش می باشند.)

لوازم الکترونیکی

-          فروش، نصب و هرگونه خدمات مربوط به ماهواره و تجهیزات مرتبط

-          اجاره، فروش، یا نمایش هرگونDVD ، VCD ، CD یا VHC شامل تصویر یا صدا بصورت غیر اورجینال و رایت شده

-          فروش CD یا DVD های بازی های کنسول های ویدئویی یا رایانه ای غیرمجاز

-          برنامه و یا آموزشهای hack-crack و یا شکستن قفل و

-          فلزیاب یا گنج یاب و ...

-          تجهیزات مخابراتی غیر مجاز مانند تلفن دوربرد و انواع بیسیم و واکی تاکی

-          خرید و فروش بازی Clash of Clans و Pokemon Go

-          عرضه تجهیزات جاسوسی مانند دستگاه شنود سیم کارتی، خودکار دوربین دار، ساعت دوربین دار، خودکار اسکنر، کی لاگر و ...

-          خرید و فروش سیم کارت فعال بدون انتقال مالکیت

-          انتقال شارژ خط اعتباری و یا فروش آن

-          خرید و فروش بسته های اینترنتی ایرانسل

-          تکرار کننده و تقویت کننده شبکه تلفن همراه و آنتن موبایل

-          جمر یا مسدود کننده انتن موبایل و آنتن ماکروویو

-          دانگل RTL SDR، فرکانس های بیسیم

-          دستگاه دوربین یاب

ورزش، فرهنگ، فراغت

-          حیوانات کم یاب و شکاری و در حال انقراض، یا حیواناتی وحشی و گوشتخوار که فروش آنها منع قانونی دارد

-          تاکسیدرمی حیوانات کم یاب و شکاری و در حال انقراض، یا حیواناتی وحشی و گوشتخوار که فروش آنها منع قانونی دارد

-          عرضه هرگونه مواد محترقه خطرآفرین مانند مواد آتش زا و بمب دود زا و  ...

-          اسلحه های بادی و شکاری، اسلحه سرد مثل قمه، لوازم دفاع شخصی مثل اسپری فلفل و گاز اشک آور و ...

-          بلیط بازی های فوتبال که با شماره ملی شخص صادر می شوند

-          درخواست خرید و فروش کتابهای غیر مجاز

-          کتب الکترونیکی PDF و جزوه های دست نویس

-          آگهی های مربوط به فروش و اهنگ های غیرمجاز

خدمات، کسب و کار

-          انجام خدمات عبور از فیلترینگ و یا فروش فیلتر شکن، VPN  و  ...

-          خرید و فروش اعضاء بدن

-          همسریابی، مشاوره خانوادگی و یا سایت های دوست یابی و

-          فال گیری و رمالی شامل فروش و عرضه سی دی و کتاب های آموزش رمالی و دعا و طلسم و سایر تبلیغات مرتبط

-          اجاره کارت بازرگانی

-          خرید و فروش دسته چک و سفته

-          خرید و فروش و یا انجام پروژه دانشجویی، پایان نامه و پروپوزال

-          اخذ یا اعطای گرین کارت

-          صدور فاکتور یا پیش فاکتور برای گرفتن وام، حذف سهم بیمه کارفرما و یا هرگونه عوارض و مالیات و هرگونه عملی بر خلاف قوانین تأمین اجتماعی و مالیاتی و سازمان‏های مرتبط

-          عرضه اسکریپت ارسال پیامک انبوه

-          خرید و فروش و اجاره هرگونه سند و مدرک تحصیلی

-          آگهی باربری بدون درج پروانه کسب

-          تبلیغ اپلیکیشن موبایل با مقاصد نصب و تبلیغ

-          خرید و فروش سکه طلا

-          کلیه آگهی های خرید و فروش قبر

-          فروش هرگونه برگه و مجوز نظام مهندسی

-          درج آگهی ماساژ بدون تصویر مجوز

-          خدمات نگهداری کودک و سالمند در منزل

-          تبلیغ شرکت های هرمی بدون درج مجوز معتبر و خوانا

-          تبلیغ فروشگاه آنلاین

-          تغییر رنگ چشم

-          انجام خدمات انجام تاتو و اپیلاسیون در منزل

-          خرید و فروش اوراق مشارکت بانکها و موسسات مالي

-          اجاره کد نمایندگی بیمه  

-          اجاره پلیس +10

-          خرید و فروش سهام و سهام عدالت

-          خدماتی که حفظ حریم شخصی را به خطر می اندازد مثل فروش اطلاعات کاربران همراه اول یا ایرانسل و  …

-          آموزش و تبلیغات در تلگرام و هر برنامه غیر مجاز دیگر

-          ساخت شماره مجازی

-          ساخت سفارشی قنداق سلاح

ج- نکات امنیتی جهت انجام معاملات غیر حضوری

بهترین و مطمئن ترین روش در انجام معاملات در سامانه شیپور، خرید حضوری و دیدن کالا از نزدیک و انطباق کیفیت و کمیت کالا با آگهی درج شده در سامانه شیپور قبل از هرگونه نقل و انتقال پول می باشد. چنانچه بازدید و بررسی کالا به صورت حضوری امکان پذیر نباشد، شیپور جهت انجام معامله مطمئن روش های زیر را پیشنهاد می نماید. در هر حال، کاربر همچنان باید توجه نماید که این روش ها صرفا پیشنهاد و توصیه شیپور می باشد و شیپور در خصوص معاملات و مراودات بین طرفین هیچگونه مسوولیتی ندارد.

-          دریافت اسکن کارت ملی و یا شناسنامه از فروشنده برای تطبیق اطلاعات فروشنده با صاحب حساب جهت واریز وجه

-          دریافت تلفن ثابت علاوه بر شماره تلفن همراه از فروشنده

-          حفظ شناسه آگهی و تمامی اطلاعاتی که از فروشنده دریافت می گردد تا پایان معامله

-          کنترل مدارک مربوط به کالا برای تشخیص مسروقه نبودن و یا غیر اصل بودن کالا

-          دریافت رسید از فروشنده

-          بررسی کلیه آگهی هایی که فروشنده در سامانه درج نموده برای تشخیص صحت آگهی و عملکرد آگهی دهنده

-          توصیه به استفاده از روش پرداخت در محل در معاملات غیر حضوری. در این شیوه مامور ارسال، کالا را به کاربر تحویل داده و کاربر پس از بررسی و اطمینان از مطابقت آن با اطلاعاتی که فروشنده در آگهی درج نموده است، مبلغ را به مامور ارسال پرداخت می نماید. در صورت عدم مطابقت کالا با اظهارات فروشنده و یا وجود نقص و عیبی در کالا، کاربر می تواند آن را توسط مامور ارسال مرجوع نماید.

در هر حال توصیه اکید شیپور به کاربران خودداری از انجام معامله قبل از بازدید کالا می باشد و توصیه می نماید هیچ مبلغی به عنوان پیش پرداخت و یا بیعانه قبل از بازدید کالا توسط کاربر به حساب فروشنده واریز نگردد.

بخش دوم- ضوابط مربوط به خدمات اختصاصی شیپور

قسمت اول- سرویس خرید امن (خرید اینترنتی)

سرویس خرید امن یکی از خدماتی می باشد که شیپور ارائه می نماید. بدین صورت که شیپور نه تنها با طراحی پلتفرم خرید امن به هر فروشنده و یا عرضه کننده کالا این امکان را می دهد تا با استفاده از این خدمات، کالا یا خدمات مورد نظر خود را به فروش برساند و ارزش کالا یا خدمات خود را به صورت آنلاین از طریق سامانه شیپور دریافت نماید، بلکه به خریدار نیز این امکان را می دهد که پس از دریافت کالای ارسال شده توسط فروشنده، کالا را از لحاظ کیفیت و کمیت با آگهی منتشره توسط فروشنده در سامانه شیپور تطابق دهد و پس از کسب اطمینان از خرید خود، تایید خود را ثبت نماید و در این صورت شیپور اقدام به پرداخت مبلغ خرید واریز شده از طرف خریدار به کاربر فروشنده نماید. به عبارت دیگر این پلتفرم جهت تسهیل ارتباط بین مشتری و خریدار کالا و به منظور ایجاد اطمینان از خرید و کیفیت کالا، با پیش بینی ضمانت بازپرداخت وجه در صورت وجود نقص و یا عیب در کالای ارسال شده، طراحی گردیده است. شیوه ارائه این خدمات و ضوابط و شرایط مربوط به آن علاوه بر ضوابط و شرایط کلی شیپور به شرح ذیل می باشد که کاربران فروشنده با ثبت آگهی فروش خود در سامانه شیپور و کاربران خریدار، ضمن انتخاب گزینه خرید امن، التزام خود به ضوابط و شرایط شیپور را اعلام می نمایند.

الف- شیوه ارایه خدمات

کاربر با ثبت درخواست خرید امن در سامانه شیپور، تقاضای خرید کالا را در سامانه ثبت می نماید. سپس فروشنده از طریق سامانه از درخواست ثبت خرید امن مطلع گردیده و اقدام به ارسال کالای خریداری شده توسط خدمات حمل و نقل معتبر به خریدار می نماید. پس از ارسال، کاربر فروشنده موظف است گزینه ارسال در قسمت خرید امن را ثبت نماید. کاربر خریدار نیز پس از ثبت درخواست خرید در سامانه، به درگاه بانک جهت پرداخت ارزش کالا متصل شده و مبلغ را از طریق درگاه پرداخت شیپور واریز می نماید. کاربر خریدار موظف است ظرف ۳ روز از تاریخ تحویل کالا، تاییدیه دریافت کالا را در سامانه ثبت نماید تا شیپور بتواند ارزش ریالی کالا را پس از کسر سهم توافق شده شیپور با کاربر فروشنده، به حساب کاربر فروشنده واریز نماید. در صورت عدم تایید کالا ظرف مهلت 3 روزه فوق، مبلغ واریز شده توسط کاربر خریدار به حساب کاربر فروشنده واریز می گردد و ادعای خریدار مبنی بر عودت کالا یا وجه مسموع نخواهد بود.

ب- شرایط بازپرداخت وجه و عودت کالا

شیپور با پیش بینی ضمانت بازپرداخت وجه پرداخت شده توسط کاربر خریدار، این سرویس را راه اندازی نموده است. لذا مواردی که شامل بازگشت کالا و عودت وجه می شوند، به شرح ذیل می باشند:

1)          عدم مطابقت توضیحات مندرج در آگهی و یا تصاویر آگهی با کالای ارسالی؛

2)          وجود هر گونه نقص یا عیب در کالای ارسالی (خوردگی، زدگی و

تبصره- نقص یا عیب با توجه به نوع و ماهیت و جنس کالا تفسیر می گردد.

3)          ارسال کالای اشتباه به جای کالای سفارش داده شده؛

4)          اتمام موجودی کالا؛

5)          عدم ارسال کالا در مدت زمان مقرر؛

6)          مفقود شدن کالا به علت مشکلات حمل و یا بنا به هر دلیل دیگری.

و مواردی که شامل بازگشت کالا و عودت وجه نمی شوند، به شرح ذیل می باشند:

1)          مطابقت کامل کالای ارسالی با توضیحات آگهی؛

2)          مطابقت کامل کالای ارسالی با تصاویر آگهی؛

3)          تغییر نظر و عقیده کاربر خریدار؛

4)          ارسال درخواست عودت پس از گذشت ۳ روز از تاریخ تحویل کالا؛

5)          انجام معامله خارج از سیستم پرداخت امن یا به صورت حضوری.

پ- تعهدات و شرایط کاربر فروشنده

1)          کاربر فروشنده لازم است توجه نماید که ضوابط و شرایط کلی استفاده از خدمات شیپور و «دستورالعمل مربوط به سرویس خرید امن» در خصوص درج آگهی و فروش کالا را رعایت نماید و بدان ملتزم باشد. موارد ذیل نیز باید توسط کاربر فروشنده در خصوص استفاده از سرویس خرید امن رعایت گردد:

-                عنوان، توضیحات و سایر اطلاعات آگهی باید کامل و دقیق مطابق با کالایی باشد که کاربر فروشنده قصد فروش آن را دارد.

-                تصاویر آگهی باید واقعی بوده و از خود کالا عکس گرفته شده باشد.

-                کاربر فروشنده تنها مجاز به درج آگهی کالاهای موجودی می باشد که مالک آن است.

-                در صورت اتمام موجودی یک کالا، آگهی مربوط به آن نیز باید غیر فعال گردد.

-                در صورت درج آگهی کالا با رنگ بندی متعدد، باید رنگ ها و موجودی آنها در متن آگهی به صورت کامل درج شود. همچنین باید تصاویر کلیه رنگ ها نیز در آگهی قرار گیرد تا خریدار بتواند دقیق تر نسبت به خرید اقدام نماید.

-                درج آگهی تکراری در بستر سامانه شیپور ممنوع می باشد.

-                هر آگهی تنها باید در مورد یک کالا درج گردد (آگهی ها به تفکیک کالا ثبت گردد.)

-                درج هر توضیحی جز درج اطلاعات محصول و کالا و یا خدمات در محتوای آگهی ممنوع می باشد.

-                تمام آگهی ها باید قیمت داشته باشند. در صورت تغییر قیمت، کاربر فروشنده موظف است قیمت کالاها را تغییر دهد.

2)          کاربر فروشنده موظف است کالای فروخته شده را با توجه به نوع و ماهیت کالا و توافقات صورت گرفته با خریدار در بسته بندی مناسب برای ارسال آماده نماید و از طریق سرویس های حمل و نقل معتبری که کد رهگیری صادر می نمایند به آدرس خریدار ارسال نماید. در صورتیکه سرویس حمل و نقل کد رهگیری صادر ننماید، کاربر مشتری موظف است شماره تماس مامور حمل و نقل را در اختیار کاربر خریدار قرار دهد. هرگونه نقص در کالا و یا مفقود شدن کالا در مسیر حمل موجب بازپرداخت وجه و عودت کالا به درخواست کاربر خریدار می باشد.

3)          کاربر فروشنده موظف است از کالای ارسالی با تمام زوایا، مشخصاتش و عملکردش فیلم تهیه نماید تا در صورت بروز ادعای نقص و یا عدم کارکرد و یا عدم تطابق از ناحیه خریدار، بتواند به فیلم تهیه شده استناد نماید. درغیر اینصورت مسوولیت بروز مشکلات احتمالی درصورت ادعای خریدار مبنی بر نقص و یا عدم تطابق و ..... بر عهده کاربر فروشنده می باشد. در این خصوص مرجع حل و فصل اختلاف بین کاربر فروشنده و کاربر خریدار، شیپور می باشد و شیپور بر اساس فیلم ارسال شده توسط  کاربر فروشنده بین طرفین داوری می نماید و طرفین تعهد می نمایند که طبق رای و نظر شیپور در این خصوص عمل نمایند.

4)          کاربر فروشنده باید پس از ارسال کالا بر روی گزینه "ارسال شد" در سامانه خرید امن کلیک نماید. چنانچه کالا در مدت زمان تعهد شده و طبق توافق بین فروشنده و خریدار آماده ارسال نباشد، کاربر فروشنده باید موضوع را با خریدار از طریق چت شیپور در میان گذارد و خریدار نسبت به این امر راضی باشد. در هر حال کاربر خریدار می تواند در خصوص کالاهایی که خارج از بازه ۳ روزه از تاریخ ثبت درخواست خرید امن توسط کاربر خریدار ارسال می گردد، درخواست عودت وجه پرداخت شده را بنماید.

5)          کاربر فروشنده باید توجه نماید که عدم ارسال کالا در زمان تعیین شده و همچنین لغوهای مکرر به علت تاخیر در ارسال باعث دریافت امتیاز منفی برای کاربر فروشنده در سامانه شیپور می گردد.

6)          کاربر فروشنده موظف است کلیه اطلاعات مربوط به خود اعم از کد ملی و شماره شبای حساب بانکی خود جهت تسویه حساب با شیپور را در سامانه ثبت نماید. مشخصات و کد ملی کاربر فروشنده باید با مشخصات صاحب حساب بانکی اعلام شده جهت تسویه حساب مطابقت داشته باشد، در غیر اینصورت شیپور قادر به تسویه حساب با کاربر فروشنده نمی باشد.

7)          کاربر فروشنده تعهد می نماید که از ترویج و هدایت کاربر خریدار به انجام معامله در خارج از سامانه شیپور خودداری نماید، در غیر این صورت شیپور می تواند حساب کاربری کاربر فروشنده را معلق و یا غیر فعال نماید.

8)          ارسال کالا و هزینه ارسال آن بر عهده کاربر فروشنده و یا به صورت توافقی بر عهده کاربر خریدار می باشد.

9)          کاربر فروشنده موظف است کلیه هماهنگی های لازم جهت زمان ارسال کالا به خریدار را انجام دهد. در صورتی که کالا در زمان و ساعتی ارسال گردد که خریدار در مقصد نباشد و جهت تحویل حاضر نگردد، کلیه مسئولیت های ناشی از برگشت کالا به مبدا و هزینه معطلی بر عهده ی کاربر فروشنده و یا طبق توافق بین کاربر فروشنده و خریدار می باشد و شیپور مسئولیتی در این زمینه ندارد.

ت- تعهدات و شرایط کاربر خریدار

1)          کاربر خریدار باید حداکثر ظرف ۳ روز از تاریخ تحویل کالا، تاییدیه دریافت کالا را در سامانه خرید امن شیپور ثبت نماید. در صورت عدم تایید ظرف ۲ روز، کارشناسان پشتیبانی برای یادآوری با کاربر خریدار تماس گرفته و در صورت عدم دریافت پاسخی از کاربر خریدار ظرف ۳ روز و یا عدم ثبت تاییدیه دریافت کالا در سامانه، شیپور راساً اقدام به تایید و واریز ارزش کالا به حساب کاربر فروشنده می نماید و پس از این زمان، هرگونه ادعایی از طرف کاربر خریدار مبنی بر عودت وجه و یا استرداد کالا مسموع نمی باشد.

2)          کاربر خریدار، کالا را از کاربر فروشنده بر اساس اعتماد و اعتبار فروشنده خریداری می نماید و خریدار با علم و آگاهی از اینکه شیپور هیچگونه مسئولیتی در خصوص کیفیت و کمیت کالا یا عدم تطابق کالا با نمونه درخواست شده، ندارد، کالا را خریداری و دریافت می نماید.

3)          خریدار برای پرداخت ارزش ریالی کالا باید اطمینان حاصل نماید که به هیچگونه فیلترشکنی متصل نیست. چنانچه با فیلتر شکن وارد درگاه شود و مبلغی از حساب وی به اشتباه کسر گردد، شیپور مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.

4)          چنانچه کاربر فروشنده هزینه ارسال کالا را بر عهده خریدار و در مقصد انتخاب نموده باشد، کاربر خریدار موظف به پرداخت هزینه حمل می باشد و چنانچه از پرداخت آن خودداری نماید، مامور حمل مسئولیتی در قبال تحویل کالا به کاربر خریدار ندارد و کالا به مبدا و نزد کاربر فروشنده بازگردانده می شود.

ث- تعهدات و شرایط شیپور

1)          شیپور موظف است پس از تایید دریافت کالا توسط خریدار در سامانه و پس از کسر سهم توافق شده از مبلغ دریافت شده، مابقی را برای کاربر فروشنده توسط سیستم پایا به شماره شبا اعلام شده توسط کاربر فروشنده واریز نماید.

2)          شیپور تعهد می نماید تا زمان فعالیت سرویس خرید امن و مشروط به رعایت ضوابط و شرایط نحوه استفاده از خدمات شیپور و درج آگهی توسط کاربران، آگهی در سراسر ایران نمایش داده شود.

3)          شیپور هیچگونه مسئولیتی در مراودات مالی فی مابین خریدار و فروشنده و کمیت و کیفیت کالاهای ارسالی توسط فروشنده ندارد. چنانچه خریدار، کالا را منطبق با سفارش خود نداند و از پذیرش آن خودداری نماید، شیپور تنها می تواند نسبت به عودت کالا و استرداد وجه پرداخت شده در مدت زمان سه روز تعیین شده (سه روز از تاریخ تحویل کالا)، اقدام نماید. پس از آن شیپور مسئولیتی در خصوص استرداد وجه پرداخت شده توسط خریدار، ندارد.

4)          چنانچه اطلاعات شبای درج شده در سامانه با اطلاعات حساب کاربر منطبق نباشد، شیپور تعهدی در واریز مبالغ دریافت شده به حساب بانکی اعلام شده، ندارد و تا زمان اصلاح آن توسط کاربر فروشنده، امکان تسویه حساب وجود ندارد.

5)          شیپور هیچگونه مسئولیتی در خصوص کالاهایی که در اثر اشتباه کاربر مشتری در درج مشخصات خریدار، اشتباهاً تحویل گردد، ندارد و تمامی مراحل ارسال و شرایط آن طبق توافق بین فروشنده و خریدار می باشد.

قسمت دوم- شرایط بارگذاری فیلم در گروه املاک شیپور

گروه املاک شیپور امکان بارگذاری (آپلود) فیلم در آگهی های مربوط به املاک را فراهم نموده است. کاربران باید حین بارگذاری فیلم در آگهی های مربوط به املاک شرایط و ضوابط زیر را رعایت نمایند، در غیر این صورت شیپور مجاز است بدون نیاز به اطلاع قبلی به کاربر، فیلم بارگذاری شده را حذف نماید: 

1)            فرآیند تایید آگهی هایی که حاوی فیلم می باشند از طریق تایید ناظر سایت شیپور انجام می شود.

2)          فیلم بارگذاری شده باید دقیقاً مربوط به همان ملک آگهی شده باشد. در صورت وجود هر گونه تناقض بین فیلم و مشخصات ملک آگهی شده، فیلم بارگذاری شده حذف می شود.

3)          فیلم بارگذاری شده باید با محتوای مناسب و حاوی اطلاعات مربوط به ملک آگهی شده باشد.

4)          کیفیت فیلم بارگذاری شده باید قابل قبول و قابل رویت باشد. حداکثر حجم ارسالی جهت بارگذاری فیلم 200 مگابایت است.

5)          فیلمبرداری باید به گونه ای صورت بگیرد که فایل بارگذاری شده نیاز به تغییر جهت (روتیت) نداشته باشد.

6)          فیلم بارگذاری شده نباید متشکل از چندین عکس بهم پیوسته در قالب اسلاید شو باشد.

7)          محتوای فیلم باید از خود ملک آگهی شده باشد. هر گونه فیلم تبلیغاتی و ویدیوهایی که محوریت معرفی آژانس املاک را دارند حذف می شوند.

8)          در فیلم بارگذاری شده نباید هیچ گونه لوگو، شماره تماس، نام مشاور، نام آژانس املاک، آدرس سایت، آدرس اینستاگرام یا کانال تلگرام و سایر اطلاعات نامرتبط به ملک آگهی شده درج شده باشد. مشاورین املاک می توانند در انتهای فیلم نام آژانس املاک یا نام خودشان را خیلی کوتاه معرفی کنند. 

9)          موزیک یا صحبت های روی ویدیو باید در چارچوب ضوابط عمومی شیپور و همچنین قوانین جاری کشوری باشد. صحبت های توهین آمیز، جملات اغراق آمیز و فیلم های حاوی کلمات نامناسب و یا با هدف تخریب رقبا، توسط شیپور حذف می شود.

10)    در صورتیکه فیلم به دلیل نقض ضوابط شیپور توسط کارشناسان شیپور حذف شود، این موضوع موجب کسر اعتبار و ظرفیت پکیج آپلود ویدئوی کاربر می شود.

11)    در صورتیکه کاربر بعد از ثبت آگهی، خود شخصاً فیلم را حذف کند، اعتبار و ظرفیت پکیج آپلود ویدئوی کاربر کسر می شود و به هیچ عنوان ظرفیت فیلم کاربر بازگردانده نمی شود.

12)    فیلم هایی که توسط کاربران در آگهی ها بارگذاری می شود حاوی لوگو (واتر مارک) شیپور هستند. در صورتیکه کاربری بخواهد فیلمی که حاوی واترمارک شیپور می باشد را مجدداً بارگذاری کند، فیلم بارگذاری شده حاوی دو واتر مارک می گردد. فیلم هایی که شامل دو واترمارک شیپور هستند و یا متعلق به اشخاص دیگر باشند و از منابع یا سایت های دیگری کپی شده باشند یا حاوی واترمارک سایت های دیگر باشند توسط شیپور حذف می شوند.



در صورت هرگونه پیشنهاد اینجا کلیک کنید.
























 

پشتیبانی تلفنی 24 ساعته

021-54587

پیشنهادات و راهنمای شیپور