پرش به محتوا
   
 
 

کاربر گرامی شما می توانید به صورت 24 ساعته از طریق شماره تماس 54587-021 با کارشناسان پشتیبانی سایت شیپور در تماس باشید

 

راهنمای خرید امن (عدم خرید غیر حضوری)

راهنمای خرید امن

→ خرید در شیپور

*** توصیه مهم مقام محترم قضایی ***

حسب دستور معاون دادستان و سرپرست محترم دادسرای اوین به منظور جلوگیری از سوء استفاده جاعلین و کلاهبرداران از طریق چک های رمز دار بین بانکی، توجه شما را به متن ارسالی جلب می نماییم:

با توجه به اینکه یکی از شگرد های مجرمین و متهمین سابقه دار جهت کسب منابع مادی زود هنگام و سریع خرید و فروش خودرو و یا اجناس دیگر با چک های جعلی می باشد این افراد سابقه دار با جعل چک های بین بانکی رمز دار و تماس تلفنی با شهروندان که جهت فروش اجناس خود در شبکه های اجتماعی یا جراید آگهی فروش منتشر کرده بودند تمایل خود را جهت خرید خودرو اعلام و غالبا در ایام آخر هفته و ساعات پایانی روز در محل قرار حاضر شده و با فریب و نبرنگ و معرفی خود بعنوان افراد متشخص و حائز شغل و منزلت اجتماعی اقدام به خرید می نمایند و در قبال آن یک فقره چک بین بانکی رمز دار جعلی ارائه می نمایند که تا کنون پرونده های متعدد در این خصوص تشکیل شده است .

اطلاعیه مهم :

      کاربران عزیز
1: با هدف اطلاع رسانی و ردیابی گوشی های مسروقه در خصوص کالاهای دیجیتال  
 
     سرقتی
و مفقودی
      (نظیر موبایل، تبلت، لپتاپ و ...) سامانه کاربردی با نام
      همیاب 24
      به آدرس اینترنتی
      www.hamyab24.com
      راه اندازی شده است. لذا به منظور پیشگیری از معامله این قبیل کالاهای دیجیتال سرقتی و یا مفقودی لطفا قبل از خرید یا معامله شماره سریال و یا IMEI آنها از طریق سامانه همیاب 24 استعلام گردد تا شاهد مشکلاتی اعم از کلاهبرداری و یا خرید و
فروش کالاهای سرقتی نباشیم.
  
2: معاملات خود را که همراه با دریافت چک صورت میگیرد حتما در ساعت کاری بانک ها انجام داده تا امکان استعلام  و نقد کردن آنها وجود داشته باشد.
3: از پرداخت هرگونه وجهی قبل از انجام هر گونه معامله خودداری نمایید زیرا احتمال وقوع کلاهبرداری وجود دارد.
4: اگر قرار است هرگونه وجهی قبل از طریق فروشنده یا خریدار به حساب شما واریز و یا انتقال یابد، لازم نیست شما به دستگاه خود پرداز مراجعه نمایید. با ارائه شماره کارت یا حساب و بدون حضور شما این امر صورت خواهد گرفت. مراقب باشید کشاندن شما پای  دستگاه خود پرداز به بهانه واریز وجه کالا  و ... شگرد کلاهبرداران میباشد.
5: برخی خریداران با ارائه پرفراژهای جعلی و یا نشان دادن عکس فیش واریز وجه به فروشندگان که از قبل در تلفن همراه خود ذخیره نموده اند اقدام به کلاهبرداری میکنند.

عدم خرید غیرحضوری :

  •          بهترین و مطمئن ترین روش انجام معاملات در سایت نیازمندی، خرید حضوری و دیدن کالا از نزدیک است. تا از کیفیت کالا و صحت اظهارات فروشنده، اطمینان حاصل کنید.
  •          اگر خریدی که میخواهید انجام دهید در شهر محل زندگی خودتان بود حتماً خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید و در غیر این صورت اگر اصرار به معامله با شهر دیگری را دارید نکات زیر را رعایت کنید تا معامله ی امن تری داشته باشید:
  •          اگر در شهر محل زندگی فروشنده، آشنایی را دارید و بتوانید از طریق آن معامله و ارسال کالا را انجام دهید این مطمئن ترین راه معامله در شهر های مختلف است. در غیر این صورت از روش های زیر استفاده کنید:

  1.        یکی از روش های مناسب جهت انجام معامله غیر حضوری استفاده از پست (Cash on Delivery) می باشد. در این نوع پست، پستچی کالا را به شما تحویل داده و شما پس از بررسی و اطمینان از مطابقت آن با اطلاعاتی که فروشنده به شما داده بود میتوانید مبلغ را به پستچی پرداخت نمایید و یا در صورت عدم مطابقت کالا با اظهارات فروشنده و یا وجود خرابی، کالا را توسط پستچی مرجوع نمایید .
  2.        به جای پست می توانید از طریق ترمینال ارسال کالا را انجام دهید و پس از رسیدن کالا به دستتان ، پول را به راننده اتوبوس  و یا ترمینال مربوطه تحویل بدهید تا آن را به فروشنده برساند.

 

شیپور هیچگونه منفعتی از معامله شما نمی برد و مسئولیتی نیز در قبال آن ندارد. سایت شیپور همانند نیازمندی‌های روزنامه‌ای بوده و از هویت آگهی‌ دهندگان آگاه نمی باشد. به شما پیشنهاد می کنیم که تحت هیچ عنوان پیش از رویت و دریافت کالا مبلغی را به حساب فروشنده واریز نکنید. ضمناً به این موضوع نیز حتماً توجه کنید که ترجیحاً از ساکنین شهر خود به صورت حضوری خرید کنید. تجربه نشان داده قرار گذاشتن در شعب بانک ها و انتقال پول پس از دریافت کالا از امن ترین روش های معامله می باشد. خواهشمندیم برای اینکه معامله را با خیالی آسوده انجام دهید، موارد زیر را نیز مطالعه کنید.

امن خرید کنید:

  •          حتما از کسانی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آنها پیش از انجام معامله فراهم است.
  •          قبل از خرید حتما کالا را با دقت مورد بررسی قرار دهید
  •          تحت هیچ عنوان پیش از دریافت کالا هزینه‌ای پرداخت نکنید.

  •          ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شما گردد. ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد.
  •          در صورت امکان، هنگام خرید کالا رسید کتبی معتبر از فرد دریافت کنید.
  •          حتما در اماکن شلوغ و امن همچون نزدیک پایگاه های پلیس، شعب بانک ها و ... قرار ملاقات بگذارید.
  •          تلفن ثابت از شخص فروشنده بخواهید و با آن تلفن با ایشان صحبت کنید تا از واقعی بودن شماره ثابت اطمینان حاصل کنید.
  •          شناسه آگهی و تمامی اطلاعاتی که از فروشنده دارید را تا پایان معامله نزد خود نگهداری کنید. (ترجیحاً از صفحه آگهی اسکرین شات تهیه کنید) برای اطمینان بیشتر میتوانید سایر آگهی های فروشنده را نیز بررسی کرده و در صورت دیدن موضوعی غیر طبیعی از انجام معامله جلوگیری کنید.

 

  •          از فروشنده اسکن شناسنامه یا کارت ملی را که با نام صاحب حسابی که میخواهید پول را به آن واریز کنید مطابقت داشته باشد، بخواهید. برای اطمینان بیشتر می توانید از شناسنامه و یا کارت ملی در کنار کالا عکس بگیرند و برای شما ارسال کنند.


بیشتر احتیاط کنید وقتی…

  •          -  قیمت و شرایط ارائه شده بیش از حد عالی و خارج از عرف به نظر می‌رسند.
  •          -  فروشنده یا خریداری بی‌دلیل و به طرز مشکوکی اطلاعات حساب بانکی شما را می‌پرسند.
  •          -  می‌خواهید مبلغ قابل توجهی به کسی که نمی‌شناسید، بپردازید. سعی کنید در محلی امن مثل پایگاه‌های پلیس یا شعب بانک‌ها قرار بگذارید.

  •          -  می‌خواهید کالاهای مارک‌دار بخرید. بهتر است که در فروشگاه مربوطه ملاقات کنید تا از صحت آن‌چه اعلام شده، اطمینان یابید.

 

به خاطر داشته باشید:

  •          -  بهتر است نقدی معامله کنید. چک و سفته ممکن است نقد نشوند.
  •          -  در مورد برخی کالاها می بایست حتما درخواست فاکتور خرید و یا بسته‌بندی اولیه را از فروشنده داشته باشید.
  •          -  بسیار مهم است که حتما قبل از تحویل کالا یا خودروی خود به خریدار در ازای دریافت چک‌های رمزدار بانکی، با مراجعه به بانک مربوطه از اصالت آن اطمینان حاصل کنید.


پشتیبانی تلفنی 24 ساعته

021-54587

پیشنهادات و راهنمای شیپور